Kors i taket

Tro det eller ej, men igår hände det igen! Med lite tur kan vi ju bli föräldrar ganska snart då ju. Ikväll ska jag prata med honom om det. Ville inte tala om det igår heller, mest för att jag var lyrisk och inte hade någon lust att bli besviken om det nu är så att han egentligen inte vill. Fast det tror jag inte. Han är väl medveten om de eventuella konsekvenserna.

De senaste timmarna har jag suttit och förändrat färgerna på bloggen. Rosa är inte riktigt min grej, men brunt är fint så det fick det bli. Sjukt att det ska ta sån tid att bara förändra litegrann.. men men, roligt är det ju. Sen har jag massa annat som jag också måste ta tag i, vilket ju saktar ner arbetet med den här bloggen ganska markant.

Jag har kommit på att det nog inte kommer bli så mycket skrivande om att vara student. Visst, jag lever ju studentliv med studentbostad, ont om pengar, fester i overall och billig fylla på campus, men faktum är att jag inte tar några kurser nu. Jag jobbar istället heltid på kåren. Det är trevligt. Man kan anpassa sina dagar ganska så bra, men samtidigt blir det många sena kvällar på diverse möten. Ikväll har jag bestämt mig för att skippa möten och istället bege mig till gymmet. Det var inte igår jag var där! Jag har faktiskt inte satt min fot på gymmet sedan vårterminen. Inte konstigt att man är lite hängig kanske. Haha, vilken dubbelbetydelse det blev!

Igår frågade jag F över sms om han är intresserad av att förlova sig, men intresset var svalt. Det är dock (till skillnad från bebisar) en sån sak jag kan vänta med ett tag till, eftersom vi ändå inte har råd att slänga ut en kvarts miljon på att gifta oss. Nu vet han i alla fall att jag är intresserad av det, så om han frågar kommer jag inte att säga nej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0