Kalla fötter

Jag har funderat idag. Fick mig en tankeställare. Saken är den att vi alldeles säkert kommer klara oss även om vi får barn, rent ekonomiskt.. men nog fasen skulle det bli tufft!

Hur vet man om ens förhållande klarar den påfrestningen? Hörde att hälften av alla förstföderskor separerar under barnets 1:a levnadsår.. inga bra odds! Lägg till ekonomiska besvär till det, som man vet om redan INNAN man skaffar barn. Nej, det borde nog vara bäst att vänta några år.

Samtidigt så vill jag inte vara alltför gammal då jag skaffar familj, och innerst inne vet jag att jag kommer kämpa som tusan för att hålla ihop mitt och F:s förhållande.
Åh, allting är så otroligt svårt. Ska prata med F om det när han kommer hem imorgon. Saknar honom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0