Fortfarande november

Ja, nu verkar det som om vintern kommit hit på riktigt. Varför det? Jo, det regnar och är iiiiskallt ute. Brr.

Skönt att december månad tar vid till helgen. Vi har redan fuskat lite genom att sätta upp grangirlangen på balkongen, men bara tänt den för att se om den fungerade - den riktiga tändingen får ske på lördag. Då ska också adventsljusstakar upp tillsammans med snöspray och julgranskulor i fönstren. Ska försöka komma ihåg att ta bilder på det som jag kan lägga upp här.

Igår var jag riktigt deppig. Tyvärr verkar det som om även denna menscykel kommer att bli lång. Det innebär att jag inte kan vänta mig att få mens förrän 10 december, om den följer samma mönster som förra gången. Det är så mycket väntetid, så många dagar som passerar utan att jag kan påverka något alls. Dessutom inser jag att det logiskt sett hade varit en bra idé att ta det lugnt med bebistillverkningen några månader. Dels för att F ska ha möjlighet att sluta vela, men framför allt för att jag ska slippa föda mitt under höstterminen nästa år. Att ta en paus kommer ju däremot bara förlänga längtan, och om det är så att jag inte har någon ägglossning så vill jag fortsätta försöka så länge som möjligt så att man kan påbörja en utredning nästa år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0